هند موشک های برهموس را به فیلیپین تحویل داده است


یک سامانه موشکی BrahMos در جریان رژه روز جمهوری 60 از راجپات عبور می کند.
یک سامانه موشکی BrahMos در جریان رژه روز جمهوری 60 از راجپات عبور می کند.

اولین دسته از موشک های کروز ضد کشتی مافوق صوت BrahMos از هند توسط یک هواپیمای ترابری C-17 نیروی هوایی هند به فیلیپین تحویل داده شد. به گفته رسانه های هندی، این موشک ها در 19 آوریل به فرودگاه بین المللی کلارک در پامپانگا رسیدند.

برهموس توسط سپاه تفنگداران دریایی فیلیپین برای ساخت سامانه موشکی ضد کشتی مبتنی بر ساحل (SBASM) استفاده خواهد شد.

وزارت دفاع ملی فیلیپین قراردادی به ارزش 375 میلیون دلار برای دستیابی به موشک‌های کروز مافوق صوت میان‌برد BrahMos هند و روسیه در ژانویه 2022 امضا کرده است.

این قرارداد مستلزم ساخت سه باتری موشکی است که هر کدام شامل پرتابگرهای متحرک مجهز به سه موشک و پیوندهای داده و سیستم‌های ردیابی مرتبط است.

بسته به نوع، موشک کروز BrahMos می تواند از کشتی، هواپیما، زیردریایی یا پرتابگر زمینی پرتاب شود و حداکثر سرعت آن در حدود 2.8 ماخ است. می تواند کلاهک های تا وزن 300 کیلوگرم را حمل کند.

بر اساس تصاویری که قبلاً توسط سپاه تفنگداران دریایی در کانال رسانه های اجتماعی خود منتشر شده بود، به نظر می رسد که طراحی اصلاح شده پرتابگر موشک دوقلو متحرک به جای پیکربندی استاندارد پرتابگر موشک سه گانه مورد استفاده توسط نیروهای مسلح هند اتخاذ شده است.

گردان SBASM که در آوریل 2022 تشکیل شد، سیستم های موشکی ضد کشتی را مدیریت خواهد کرد. تفنگداران دریایی همچنین یک واحد جدید به نام گردان سامانه دفاع هوایی ساحلی (SBADS) را فعال کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، SBADS از دارایی های SBASM در برابر تهدیدات هوا در هنگام پرتاب موشک های ضد کشتی محافظت می کند.

هر دو SBASM و SBADS زیرشاخه‌های هنگ دفاع ساحلی دریایی هستند که در آگوست 2020 نیز به تازگی تشکیل شده است.

ارتش فیلیپین همچنین به دنبال خرید دو باتری BrahMos برای مأموریت‌های دفاع ساحلی تحت بخش سوم، معروف به Horizon Three، برنامه تجدیدنظر شده نوسازی نیروهای مسلح فیلیپین (RAFPMP) است که از سال 2023 تا 2027 اجرا می‌شود.

از جوانتر Ng



دیدگاهتان را بنویسید