لاکهید مارتین استرالیا یک قرارداد بزرگ دفاع هوایی استرالیا منعقد شده است


وزارت دفاع استرالیا (DoD) در 24 آوریل اعلام کرد که قراردادی به ارزش 500 میلیون دلار استرالیا به لاکهید مارتین استرالیا برای تامین سیستم مدیریت نبرد هوایی مشترک آینده استرالیا به عنوان بخشی از پروژه فاز 1 AIR6500 (AIR6500-1) اعطا کرده است.

AIR6500-1 یک سیستم مدیریت نبرد هوایی مشترک (JABMS) را در اختیار نیروی دفاعی استرالیا (ADF) قرار می دهد که معماری پیشگامانه ای را تشکیل می دهد که زیربنای شبکه دفاع هوایی و موشکی یکپارچه آینده ADF (IAMD) را تشکیل می دهد.

آخرین قرارداد مبتنی بر کارهایی است که قبلاً توسط لاکهید مارتین استرالیا انجام شده است، از جمله سیستم های اولیه مورد نیاز برای توسعه JABMS در داخل کشور.

به گفته لاکهید مارتین استرالیا، این اولین سیستم در نوع خود، آگاهی موقعیت و محافظت بهتری را در برابر تهدیدات هوایی و موشکی پیشرفته‌تر فراهم می‌کند و به ADF سطح بیشتری از قابلیت همکاری با ایالات متحده و سایر شرکای بین‌المللی را می‌دهد.

وزارت دفاع افزود: «این یک معماری شبکه بهبود یافته، سیستم‌های کنترل نبرد هوایی نسل بعدی قابل استقرار و ادغام اولیه با پلت‌فرم‌های اولویت‌دار مانند کشتی‌های جنگی بزرگ و هواپیماهای F-35A Lightning II را ارائه می‌دهد».

وزارت دفاع همچنین خاطرنشان کرد که AIR6500-1 همچنین شامل چهار رادار دفاع هوایی پیشرفته ساخته شده توسط CEA Technologies مستقر در کانبرا خواهد بود که اولین تحویل آن در سال 2024 پیش بینی می شود.

لاکهید مارتین استرالیا اعلام کرد که با شرکت‌های دیگری از جمله Boeing Defense Australia، C4i، Leidos Australia، Lucid Consulting استرالیا، Raytheon استرالیا، Shoal Group و Silentium Defence همکاری خواهد کرد.

پت کانروی، وزیر صنایع دفاعی آمریکا گفت: «این قرارداد کار دولت آلبانی در زمینه دفاع موشکی نسل بعدی را ادامه می‌دهد».

کانروی افزود: «این نشان دیگری از تعهد تزلزل ناپذیر ما به تقویت امنیت ملی و ارائه قابلیت‌های نیروی دفاعی استرالیا برای ایمن‌تر کردن استرالیایی‌ها است». “این یک سرمایه گذاری در امنیت ملی ما است، اما همچنین سرمایه گذاری در آینده ای است که در استرالیا ساخته شده است که از مشاغل محلی حمایت می کند و صدها شغل ایجاد می کند و از بسیاری دیگر حمایت می کند.”

از جوانتر Ng



دیدگاهتان را بنویسید