به گزارش گلوبال دیتا، قرارداد هواپیمای بوئینگ P-8A دفاع دریایی استرالیا را در بحبوحه افزایش تنش های منطقه ای تقویت می کند.


RAAF P-8A Poseidon
RAAF P-8A Poseidon

پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه بوئینگ قراردادی برای تامین نرم‌افزار، سیستم‌ها و ارتقاء حسگرها به منظور افزایش قابلیت‌های ضد زیردریایی، حمله دریایی و جمع‌آوری اطلاعات هواپیمای گشت دریایی P-8A Poseidon نیروی هوایی سلطنتی استرالیا (RAAF) منعقد شده است.

آکاش پراتیم دبارما، حفاظت تحلیلگر St داده های جهانییک شرکت پیشرو داده و تجزیه و تحلیل، دیدگاه خود را ارائه می دهد:

نفوذ نظامی فزاینده چین در کشورهایی مانند جزایر سلیمان و پاپوآ گینه نو، واقع در حیاط خلوت استرالیا، حفظ ناوگان قوی از هواپیماهای گشت دریایی را برای این کشور ضروری ساخته است که قادر به مقابله با چالش های دفاعی و نظارتی امروزی در ساحل باشد. . این قرارداد 139.5 میلیون دلاری با بوئینگ توانایی آن را برای حفاظت از منافع استرالیا با گشت زنی موثر در خط ساحلی وسیع این کشور به طول 34218 کیلومتر تقویت می کند.

طبق گزارش GlobalData اندازه ناوگان پایگاه داده، 12 واحد از هواپیماهای P-8A در سرویس فعال با RAAF هستند و 2 واحد هنوز تحویل داده نشده است. در مجموع، استرالیا حدود 3.8 میلیارد دلار برای خرید این 14 فروند P-8A از بوئینگ برای جایگزینی AP-3C Orions هزینه کرد. قرارداد خرید اولین دسته از هواپیماهای P-8A استرالیا با بوئینگ در سال 2014 امضا شد.

ادامه همکاری بوئینگ با RAAF گواهی بر همکاری بلندمدت بین این دو سازمان است تا اطمینان حاصل شود که ناوگان P-8A از نظر فناوری پیشرفته و آماده ماموریت برای سال‌های آینده است. این نه تنها به نفع RAAF برای ساخت یک ناوگان آماده ماموریت و مدرن از هواپیماهای گشت دریایی خواهد بود، بلکه این قرارداد فرصت های شغلی و آموزشی را برای بسیاری از استرالیایی ها ایجاد خواهد کرد. تصمیم RAAF برای ارتقای ناوگان هواپیماهای P-8A که به طور خاص برای شکار زیردریایی ها و سایر تهدیدات سطحی طراحی شده اند، بر قصد این کشور برای حفظ سطح آمادگی تاکید می کند. این تعجب آور نیست، زیرا در سال های اخیر گزارش های متعددی از تهاجم زیردریایی های چین به منطقه هند و اقیانوس آرام گزارش شده است.



دیدگاهتان را بنویسید