سنگاپور چهارمین زیردریایی کلاس Invincible را به آب انداخت.


چهارمین زیردریایی دیزلی-الکتریکی کلاس Invincible جمهوری سنگاپور (RSN) Type 218SG، RSS Inimitable آینده، در تاسیسات Thyssenkrupp Marine Systems (TKMS) آلمان در کیل در 22 آوریل به آب انداخته شد.

این رویداد توسط وزیر ارشد و وزیر هماهنگ کننده امنیت ملی سنگاپور، تئو چی هن، و وزیر دفاع فدرال، بوریس پیستوریوس، فرمانده نیروی دریایی آلمان، معاون دریاسالار یان کریستین کاک، فرمانده نیروی دریایی RSN، دریاسالار شان وات و مدافعان ارشد هر دو شاهد بودند. کشورها.

سنگاپور در نقطه کانونی مسیرهای کشتیرانی بین المللی قرار دارد. تئو گفت: سالانه حدود 90000 کشتی از تنگه مالاکا و سنگاپور عبور می کنند که یک سوم تجارت جهانی را تشکیل می دهد.

RSN نقش مهمی در تضمین عبور ایمن و ایمن کشتی ها از طریق آب های اطراف سنگاپور ایفا می کند… زیردریایی های جدید ما توانایی RSN را برای انجام ماموریت خود در حفاظت از ارتباطات دریایی در منطقه ما افزایش خواهند داد. اگر دریاهای ما امن باشد، همه کشورها سود خواهند برد.»

سنگاپور چهار زیردریایی Type 218SG را طبق دو قرارداد جداگانه که در سال‌های 2013 و 2017 اعلام شد سفارش داد.

برخلاف ناوگان زیردریایی فعلی RSN، که شامل دو زیردریایی دیزلی برقی کلاس چلنجر (کلاس Sjoorman سابق) متعلق به دهه 1960 است که در اواسط دهه 1990 از سوئد خریداری شد و دو زیردریایی کلاس آرچر (کلاس Västergotland-class سابق) ، در سال 2011 راه اندازی شد. -2013، زیردریایی های Type 218SG سکوهای جدیدی هستند که با نیازهای خاص سنگاپور سازگار شده و چالش های جمعیتی آن را برطرف می کنند.

به عنوان مثال، وزارت دفاع (MINDEF) ادعا می کند که طراحی Type 218SG از سطح بالایی از اتوماسیون، از جمله سیستم های کنترل شده هوش مصنوعی (AI) برخوردار است. یکی از عوامل اصلی پشت این ویژگی ها، چالش های نیروی انسانی است که این سرویس با آن مواجه است، به طوری که سنگاپور با کاهش تعداد نیروهای واجد شرایط برای خدمت در نیروهای مسلح کشور به دلیل نرخ تولد پایین مواجه است.

به لطف این ویژگی ها، زیردریایی های کلاس Invincible با وجود بزرگتر بودن (70 متر طول کلی و 2200 تن جابجایی غوطه ور) می توانند با خدمه کمتری در مقایسه با زیردریایی های آرچر و چلنجر امروزی کار کنند.

از دیگر ویژگی‌های جدید می‌توان به کنسول‌های مجزای اپراتور که با ارگونومی آسیایی، استوایی‌سازی برای عملیات در منطقه سنگاپور طراحی شده‌اند، و سکان عقب X شکل برای افزایش قدرت مانور در آب‌های کم‌عمق ساحلی، اشاره کرد.

الیور بورکهارت، مدیر عامل شرکت Thyssenkrupp Marine Systems می گوید: «زیردریایی هایی که به عنوان بخشی از این پروژه ساخته شده اند، پیشرفته ترین زیردریایی های معمولی هستند که جهان تا به حال دیده است.

بورخارت افزود: آنها متعلق به نسل جدید و پیشرفته هستند و همچنین بزرگترین زیردریایی های ساخته شده در آلمان تا به امروز هستند. این نتیجه تلاش، تعهد و همکاری بسیاری از افراد با استعداد است که ما را به این موفقیت رسانده است.»

اولین زیردریایی Type 218SG Invincible در فوریه 2019 و دومین زیردریایی Impeccable در دسامبر 2022 به همراه سومین زیردریایی Illustrious به فضا پرتاب شد.

طبق گفته MINDEF، Impeccable در 20 ژوئیه 2023 به سنگاپور تحویل داده شد و در حال انجام یک سری آزمایشات دریایی محلی و توسعه برای عملیات کامل است، در حالی که Invincible برای پشتیبانی از آموزش زیردریایی های RSN در آلمان باقی می ماند.

از جوانتر Ng



دیدگاهتان را بنویسید