خفاش‌هایی با ویروس‌های مشابه کووید در لائوس یافت شدند


از میان ویروس‌هایی که آنها در میان صدها خفاش آزمایش‌شده در استان وینتیان شناسایی کردند، سه مورد از آنها شباهت زیادی به ویروس ایجاد کننده کووید-19 داشتند، به‌ویژه در مکانیسم اتصال به سلول‌های انسانی.

مارک الویت، مدیر آزمایشگاه تشخیص پاتوژن انستیتو پاستور، به خبرگزاری فرانسه گفت: ایده تلاش برای شناسایی منشاء این بیماری همه گیر بود.

Eloit که تیمش نمونه‌های جمع‌آوری‌شده را تجزیه و تحلیل کرد، گفت هنوز تفاوت‌های کلیدی بین ویروس‌های یافت شده و SARS-CoV-2 وجود دارد.

اما او گفت که این کار یک “گام مهم رو به جلو” در شناسایی منشاء همه گیری است و این نظریه را تایید می کند که ویروس کرونا که در سراسر جهان گسترش یافته می تواند از خفاش های زنده شروع شده باشد.

نویسندگان این مطالعه که برای بررسی همتایان به Nature ارسال شد، هشدار دادند که یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که ویروس‌های جدید «به نظر می‌رسد پتانسیل مشابهی برای آلوده‌کردن انسان‌ها به گونه‌های اولیه SARS-CoV-2 دارند».

نویسندگان می‌گویند: «افرادی که در غارها کار می‌کنند، مانند جمع‌آوران گوانو، یا برخی جوامع مذهبی مرتاض که زمان خود را در غارها یا در نزدیکی غارها می‌گذرانند، و همچنین گردشگرانی که از غارها بازدید می‌کنند، به‌ویژه در معرض خطر عفونت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید